Algemene voorwaarden

Over deze algemene voorwaarden

Fijn dat je de algemene voorwaarden van Koos Kurioos bekijkt! Hier legt Koos uit welke afspraken er gelden als jij als consument een bestelling via deze website plaatst. Bij vragen over deze voorwaarden kun je een mail sturen naar info@kooskurioos.nl. Koos helpt je dan graag verder!

 

Artikel 1 - Bedrijfsgegevens

Koos Kurioos

KvK: 81806647

BTW: NL003608136B24
E-mail: info@kooskurioos.nl

 

Artikel 2 - Algemeen

Op alle items, bestellingen, leveringen en overeenkomsten van/met Koos Kurioos zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Door een item te bestellen via www.kooskurioos.nl ga je akkoord met deze voorwaarden. Lees ze daarom zorgvuldig door voordat je een bestelling plaatst.

 

Artikel 3 - Aanbod en prijs

  • De items die bij Koos Kurioos worden aangeboden zijn vintage en tweedehands. De items kunnen dus lichte gebruikssporen hebben, zoals kleine krasjes, deukjes en lichte verkleuringen. Als inderdaad sprake is van gebruikssporen, dan wordt dit altijd in de productbeschrijving bij een item vermeld. Zo weet je precies wat je van een item kunt verwachten.
  • Alle itemprijzen zijn inclusief btw (21%) en exclusief verzendkosten en/of bezorgkosten. De verzendkosten vind je terug onder de Klantenservice.
  • Als Koos Kurioos per ongeluk een verkeerde prijs op de website en/of social media plaatst – en duidelijk is dat het om een vergissing of fout gaat – behoudt Koos Kurioos het recht voor om de prijs aan te passen. Ook als je bestelling al is geplaatst. 

 

Artikel 4 - Overeenkomst en bestelling

  • Op het moment dat jij via de website van Koos Kurioos een bestelling plaatst, en deze bestelling door Koos Kurioos wordt geaccepteerd, ontstaat tussen jou als consument en Koos Kurioos een overeenkomst.
  • Zodra je bestelling is verwerkt, ontvang je een bevestigingsmail. In die mail vind je de details van jouw bestelling.
  • Koos Kurioos kan een bestelling weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering verbinden. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, wordt dit onder vermelding van de reden aan je medegedeeld. Dit is bijvoorbeeld aan de orde als jij een bestelling buiten Nederland wil laten afleveren. 

 

Artikel 5 - Betaling
Bij het afrekenen van je bestelling kun je kiezen uit de volgende betalingsmethoden:

  • iDEAL (via Mollie).
  • Vooraf overmaken op het bankrekeningnummer van Koos Kurioos. 

De betaalinstructies vind je terug bij het afrekenen van je bestelling. 

 

Artikel 6 - Verzending en levering

  • Verzending van jouw bestelling is alleen mogelijk binnen Nederland.
  • Koos Kurioos verzendt jouw bestelling zo spoedig mogelijk (binnen 1-2 werkdagen) nadat de betaling van jouw bestelling is ontvangen.
  • Levering van je bestelling gaat via pakketvervoerder PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag plaatsvinden. Helaas kan Koos Kurioos het moment van aflevering niet garanderen.
  • Als je per ongeluk een verkeerd afleveradres hebt opgegeven of niet thuis bent op het moment dat PostNL heeft geprobeerd het pakket af te leveren - en er mogelijk extra kosten moeten worden gemaakt - komen deze kosten voor eigen rekening.
  • Koos Kurioos is niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadiging van je bestelling tijdens het transport.
  • Het is niet mogelijk om je bestelling af te halen.

 

Artikel 7 - Retourneren en ruilen

  • Koos Kurioos hoopt natuurlijk dat je tevreden bent met jouw bestelling. Als je dat om welke reden dan ook niet bent, heb je 14 dagen vanaf de datum waarop je de bestelling hebt ontvangen de tijd om je bestelling te annuleren. Dat doe je door binnen die periode van 14 dagen een retourmelding te sturen naar info@kooskurioos.nl (met als onderwerp: "Retourmelding").  Je hoeft geen reden op te geven voor je retourmelding. Je ontvangt een bevestiging van je retourmelding, het retouradres en overige instructies.
  • Zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag waarop jij Koos hebt gemaild dat je het item wil retourneren, dien je de bestelling terug te sturen. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de tarieven jouw pakketvervoerder.
  • Items dienen in dezelfde staat en verpakking te worden teruggestuurd zoals je ze door Koos Kurioos hebt ontvangen. Indien items beschadigd of incompleet zijn, heeft Koos Kurioos het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of slechts een gedeelte van het terug te storten bedrag te vergoeden.
  • De terugbetaling van het orderbedrag vindt plaats na ontvangst en inspectie binnen 14 werkdagen vanaf de dag dat je bestelling retour is aangekomen. Zoals hierboven al aangegeven, komen de kosten voor de retourzending voor eigen rekening. 
  • Meer informatie over retourneren vind je onder de Klantenservice.

 

Artikel 8 - Garantie

  • Omdat het aanbod van Koos Kurioos uit vintage en tweedehands items bestaat, geeft Koos Kurioos geen garantie op de items. Mocht er na ontvangst van jouw bestelling toch wat mis zijn met een item, stuur dan binnen 7 dagen een mail naar info@kooskurioos.nl. Dan kijken we samen naar een passende oplossing.
  • Wees je ervan bewust dat vintage en tweedehands items al een eerdere eigenaar hebben gehad en dus gebruikssporen kunnen hebben. Meer hierover lees je in artikel 3 van deze voorwaarden.

 

Artikel 9 - Aansprakelijkheid

  • De inhoud van www.kooskurioos.nl is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Koos Kurioos kan echter niet uitsluiten dat bepaalde informatie niet juist en/of onvolledig is. Koos Kurioos is niet aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste of onvolledige informatie op haar website en/of social media kanalen. 
  • Koos Kurioos is in geen geval aansprakelijk voor materiële en/of immateriële schade die voortvloeit uit het (foutief en/of onjuist) gebruik van de items die zijn besteld bij Koos Kurioos.

 

Artikel 10 - Gebruik tekst en beeldmateriaal

Zonder schriftelijke toestemming van Koos Kurioos mogen foto’s, afbeeldingen en teksten van de website en/of de social media kanalen van Koos Kurioos niet worden gereproduceerd en publiekelijk worden gebruikt.

 

Artikel 11 - Klachten

  • Heb je een klacht over jouw bestelling? Laat het Koos Kurioos dan zo snel mogelijk weten door een mail te sturen naar info@kooskurioos.nl. Koos Kurioos neemt je klacht dan zo spoedig mogelijk in behandeling.
  • Uiterlijk binnen 14 dagen ontvang je een reactie of een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord op je klacht kunt verwachten. Indien nodig, kijkt Koos Kurioos samen met jou naar een passende oplossing. We komen er vast wel uit!

 

Artikel 12 - Geschillen

Op de tussen jou en Koos Kurioos tot stand gekomen overeenkomst, waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Voor het laatst bijgewerkt op  21 februari 2021